Hoe ik voor 60 euro een weekend naar Berlijn ga!

 

Oké, ik heb gelogen over de prijs.. Het is namelijk maarrr 59,80 😀 ! In Nederland ben je voor dit bedrag net een treinstation verder, maar mij is het gelukt. In de vakantie gaan we met zijn tweetjes naar hartje Berlijn. Drie dagen en twee nachten ínclusief ontbijt. Met een eigen slaap- en badkamer. Hoe ik dit voor elkaar heb gekregen?

Blablacar

Ken je het fenomeen blablacar.nl al? Dit is een website waarbij automobilisten hun (lange) afstanden online kunnen zetten. Tegen een vergoeding kun je meereizen. Dit is vaak vele malen makkelijker en goedkoper dan met de trein of het vliegtuig reizen. Bovendien krijg je er een kletsmaatje bij, mocht je alleen gaan! De bestuurders zijn allemaal betrouwbaar, dit wordt goed gecontroleerd. Voor 22 euro per persoon hebben we een heen- en terugreis geregeld!

Booking.com

Iedereen kent waarschijnlijk deze bekende site al. Van ontzettend goedkoop op een veldbedje met tien medereizigers naar een bubbelbad in je kamer; het kan hier allemaal. We zitten niet in Berlijn om de hele dag op onze kamers te blijven, dus luxe is voor mij absoluut geen pré. Een eigen slaapkamer vind ik wel een must in verband met de persoonlijke spullen die ik meedraag. Voor 37,80 per persoon vonden we een hotel in het centrum van Berlijn, op loopafstand van het beroemde Potsdamer Platz.

Ik heb er heel veel zin in!

Wat had ook gekund..

Airbnb

Op Airbnb kun je in plaats van een hotelkamer, een logeerkamer of zelfs een heel appartement huren! Het leuke van deze manier van verblijven is dat je vaak in contact komt met de lokale bevolking én kunt zien hoe zij leven. Heel bijzonder! Een nadeel is wel dat het vaak (veel) prijziger is dan een hotelkamer bij booking.com.

Wat vind jij van deze deal? Hoeveel betaal jij normaal voor een weekendje weg?

6 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Lisa schreef:

    Wauw goed geregeld zeg! Ik kende alle sites nog niet, maar ik vind het zeker een aanrader zoals je het beschrijft! Wel fijn ook, dat er wordt gecontroleerd op betrouwbaarheid 🙂 Liefs

    Like

    1. Jennies Journey schreef:

      Ja goed hè! Anders had ik het ook niet zomaar gedaan hoor. Ik zou het zelfs alleen aandurven, iets wat ik met liften langs de weg niet zo zou doen! X

      Like

  2. p. schreef:

    Hey!
    Ik heb een vraagje over blablacar. Is dit veilig voor 2 meisjes van 16 jaar?
    Liefs

    Like

    1. Jennies Journey schreef:

      Ja! Ik zou wel voor de zekerheid als je iemand vind even checken of hij/zij al vaker ritten heeft gedaan, zo weet je dat het 100% veilig is.

      Like

  3. karbonkel schreef:

    Leuk en goedkoop! Ik was vorig jaar in Berlijn, wij waren in februari voor vijf dagen 140,- kwijt! Hotel met eigen kamer, badkamer, en het beste ontbijt ooit en vliegtickets. We zaten wel iets buiten het centrum, maar dat maakte het ontbijt en de kamer helemaal goed! (de prijs trouwens ook). Berlijn is echt een super leuke en goedkope stad!

    Like

Geef een reactie

