Backpacken, wat neem je mee?

 

Als je wel eens vaker hebt gereisd met een backpack, ken je het probleem vast: je neemt veel te veel mee! Elke keer betrapte ik mijzelf er op dat ik overbodige spullen meenam, en nam me voor om in China minder mee te nemen. Niet helemaal gelukt… Maar wel stukken minder dan andere keren!

Als je je tas in gaat pakken hoef je maar met twee dingen rekening te houden:
Wat is de weersverwachting?
Wat ga je doen?
Het belangrijkst is de weersverwachting. In de periode dat we in China zaten was het iedere dag ongeveer 30 graden, dus lange broeken en truien konden thuisblijven. Wel viel er regelmatig een enorme plensbui, dus regenjassen en paraplu’s waren noodzakelijk.

In de meeste hostels kun je je kleding wassen. Het maakt dus niet uit of je 2 weken of 2 maanden gaat (mits het weer veranderd) . Wél is het belangrijk om van te voren een idee te hebben van wat voor activiteiten je gaat ondernemen. Wij zijn veel gaan klimmen, hiken en fietsen. Dri-fit kleding is licht, makkelijk mee te nemen en ideaal voor dit soort dingen!

DSC_0745

Wat heb ik meegenomen op een reis van 5 weken door een tropisch klimaat?
-slippers
-sneldrogend handdoekje
-toilettas incl DEET en andere medicijnen
-zonnebrand
-bikini
-dri-fit broekje en shirtje
-2 korte broekjes
-2 shirtjes
-1 jurkje
-gympen
-regenjas
-camera en cameratasje
-hangslotje
-5m klimtouw (om een waslijn te maken, twee backpacks aan elkaar te maken, eventuele noodgevallen)

Wat vinden jullie van mijn lijst? Wat kan er niet ontbreken in jouw tas?

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Lieke schreef:

    Wauw wat weinig, hoeveel liter was je backpack? En nam je geen kussentje mee voor het vliegtuig?

    Like

    1. Jennies Journey schreef:

      Hoi Lieke, mijn backpack is “maar”40 liter! Een kussentje gaven ze in het vliegtuig, ik vloog met KLM 😉

      Like

Geef een reactie

